Impressie van mijn werk
Benieuwd waar ik zoal aan (mee)werkte de afgelopen tijd? Ik maakte een selectie van projecten waar ik extra trots op ben. Voor mooie opdrachtgevers in de zorg, het onderwijs en de culturele sector. Wil je er meer over weten? Of ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met me op.
-
Arbeidsmarktcampagne Invitare Onderwijs
Schoolleiders, onderwijsassistenten, leerkrachten: ik sprak ze allemaal voor de ‘werken bij’ campagne van Invitare openbaar onderwijs, in opdracht van Zuiver C. Je vindt hun portretten op de nieuwe website, die ik met webdeveloper Ernst de Jong maakte.
-
Ervaringsverhalen en expertinterviews ADHD Gids
Voor de ADHD Gids schrijf ik, in opdracht van Public Eyes, regelmatig artikelen. Op basis van ervaringen en interviews met experts zoals artsen en psychiaters. Zo interviewde ik ook journalist en schrijver Hanneke Mijnster, die haar diagnose pas op haar 42e kreeg.
-
Cultuurcampagne Gemeente Breda
Samen met Marck Agency en Opera Concept & Design ontwikkelde ik de cultuurcampagne ‘ZigZag door cultureel Breda’, in opdracht van Breda Marketing. Met de campagne geven we het cultuuraanbod een podium. Alle offline en online teksten komen uit mijn ‘pen’.
-
Artikelen voor VITALOGIE magazine
In opdracht van CLAP communicatieregie schrijf ik achtergrondartikelen voor VITALOGIE magazine. Altijd over over mentale en fysieke gezondheid, op basis van mooie gesprekken met artsen en ervaringsdeskundigen.
-
Campagneconcept Week van het Donorgesprek
Samen met mijn Public Eyes ‘collega’s bedacht ik het campagneconcept ‘Orgaandonatie? Weet hoe het zit!’ voor de Nederlandse Transplantatie Stichting. Ook werkte ik mee aan de creatieve doorvertaling en perslobby.
-
'Culturele verhalen' voor Breda Marketing
In opdracht van Breda Marketing interview ik elke maand een cultureel talent/ culturele ondernemer uit de stad. De artikelen krijgen een plek in de ZIGZAG (UIT-agenda) en op explorebreda.com. Ik sprak bijvoorbeeld met Rinse Staal, mede-oprichter van Pier15:
-
Positioneringsverhaal academie Avans
Voor de herpositionering van een academie van Avans Hogeschool schreef ik, obv een strategische workshop en interviews, het nieuwe academie-verhaal. Dit vertaalde ik door naar de afzonderlijke opleidingen.
-
Artikelen voor HeartLife magazine
Voor het ‘infotainment’ HeartLife magazine (van cardioloog Janneke Wittekoek) schreef ik, in opdracht van Public Eyes, meerdere artikelen. Onder meer over de hart-hoofd connectie, de invloed van hormonen en ADHD bij vrouwen.
Wat anderen zeggen
-
“In positioneringstrajecten weet Annelieke als geen ander naar boven te halen wat er écht toe doet. Om dit vervolgens te vertalen naar bijzonder sterke brandstories of een concrete missie en visie. Aan de hand van een aantal stappen of traject op maat legt ze echt een solide basis, als uitgangspunt voor een MarCom strategie of -plan. Daarnaast is ze één van de beste creative copywriters waar ik mee heb gewerkt, juist ook omdat ze de materie zo goed begrijpt.”
Femke van Seeters, Strategisch Adviseur Avans University of Applied Sciences
-
"Annelieke is een professional in haar vak. Ze is strategisch én levert goede content. Content maken voor een juridisch merkenbureau is niet eenvoudig, het is pittige kost. En lastig om goed uit te leggen. Maar Annelieke heeft zich de materie snel eigen gemaakt en kan dit omzetten naar leuke, aantrekkelijke webcopy, whitepapers en blogs. En, niet onbelangrijk: het is een fijn mens. Enthousiast, energiek en betrokken. Ik heb onze samenwerking als heel prettig ervaren."
Maartje Paes, sr. Online marketeer, Merk-Echt & Brndpwr
-
"Van strategie tot tekst: Annelieke beheerst het vak op alle niveaus en voelt haarfijn aan wat er nodig is. Haar energie is aanstekelijk, verfrissend en oprecht. Het is een feestje om met haar samen te werken!"
Andrea Hodzelmans, Directeur Zuiver C
-
"Annelieke is een echte aanwinst voor ons team. Met haar positieve energie en scherpe geest is ze altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Ze dompelt zich moeiteloos onder in de complexe wereld van de zorg en weet zowel in interviews, blogs en journalistieke producties als in strategische workshops haar publiek te boeien en te inspireren. Haar oog voor detail en creativiteit zorgen ervoor dat ze altijd met verrassende en effectieve oplossingen komt."
Yvonne Massar, owner/ consultant Public Eyes Healthcare Communications
-
"Samenwerken met Annelieke is een feestje! Ze heeft ons enorm geholpen om ons verhaal scherp te krijgen. Annelieke kan zich goed inleven in anderen en weet precies waar het om draait. Ze werkt snel en levert altijd op tijd. Niet alleen zorgde ze voor mooie teksten, maar ook voor sterke inhoud. Ze daagde ons uit om duidelijke keuzes te maken. Haar schrijfstijl is fijn en aansprekend en haar enthousiasme werkt aanstekelijk. Annelieke is een echte aanpakker die je project naar een hoger niveau tilt. Samenwerken met haar is niet alleen leuk, maar ook een cadeautje voor je organisatie."
Angela Jansen, communicatieadviseur ABE
-
"Annelieke heeft ons geholpen om de customer journey van de ouders van onze leerlingen in beeld te brengen. Want er is altijd ruimte voor verbetering, zeker als het om communicatie gaat. Maar waar zit die ruimte? Doen we de goede dingen en doen we die dingen ook goed? Samen met een goede dosis enthousiasme, interessante werkvormen en uiteraard haar vakkennis heeft het project ons waardevolle inzichten opgeleverd. En durf ik te zeggen dat we door de goede en kwalitatieve samenwerkingen met haar nog beter kunnen communiceren met ouders.”
Jan Croonen, MT-lid Nutsbasisschool Boeimeer